Summary


Markenneupositionierung der RWTH Aachen

In der jüngeren Vergangenheit wurde in verschiedenen Prozessen der Wunsch nach einer Spezifikation der Alleinstellungsmerkmale der RWTH geäußert. Dies betrifft alle Aspekte der Marke RWTH: Von der Marke für Studierende, über die Arbeitgeberinnenmarke, die Wissenschaftsmarke bis hin zur übergreifenden Marke RWTH (Dachmarke). Ziel der Markenneupositionierung ist es, aus der häufig gestellten Frage "Warum RWTH?" ein klares "Darum RWTH!" zu definieren. Somit sollen am Ende des Prozesses an jede Zielgruppe eindeutige Aussagen vermittelt werden können, die erläutern, warum die RWTH die richtige Hochschule für sie ist.

In diesem Newsletter informieren wir Sie regelmäßig zu Zwischenergebnissen und weiteren Meilensteinen im Prozess.


Brand repositioning of RWTH Aachen University

In the recent past, the desire has been expressed in various processes for a specification of the unique selling points of RWTH Aachen University. This all aspects of the RWTH brand: from the brand for students, the employer brand the employer brand, the academic brand through to the overarching RWTH brand (umbrella brand). The aim of the brand repositioning is to turn the frequently asked question frequently asked question “Why RWTH?” into a clear “That's why RWTH!”. define. Thus, at the end of the process, it should be possible to convey clear target group that explain why RWTH is the right university for them. the right university for them.

In this newsletter, we will keep you regularly informed about interim results and further milestones in the process.

To contact the list owners, use the following email address: markenpositionierung-owner@lists.rwth-aachen.de

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